7x makkelijke vegan lunch ideeën

7x vegan lunch ideeën

Vorige week kreeg ik de vraag wat ik nou eet als ik op werk ben. Of ik dan daar wat in elkaar flans, ik er ’s ochtends mijn wekker eerder voor zet of de avond van tevoren het werk al doe. Kortom, wat eet een vegan tussen de middag? Leuke vraag, ik heb een week bijgehouden wat ik ’s middags eet. Vandaag dus 7x heerlijke vegan lunch ideeën waar je flink mee kan variëren. Ben je vrij en heb je alle tijd van de wereld of heb weinig tijd op werk of op school. Deze lunch tips helpen je op weg! 

7 keer vegan lunch

vegan lunch ideeen

  • Brood

Een boterham is zo gemaakt maar wat smeer je erop als vegan? Nou jongens ik zal je vertellen, de keuze is reuze!

Heb je zin in zoet beleg, beleg hem dan met pindakaas of een andere notenpasta, pure vlokken, jam of fruit (banaan met pindakaas of aardbeien met kokosbloesem suiker).

Liever hartig beleg op je brood? Probeer dan eens hummus (uit een pakje of zelfgemaakt), groentespread, avocado of muhammara.

Weet je niet zo goed welk brood je kan eten als vegan? Kijk dan voor de zekerheid even op de ingrediëntenlijst. De meeste biologische broden zijn plantaardig, kies bij voorkeur niet voor het normale brood in de supermarkt, hier worden vaak dierlijke producten aan toegevoegd. Of maak je brood gewoon zelf. Ik heb een ontzettend makkelijk recept online staan en ik zal deze week nog even een lijst met al het vegan brood uit de supermarkt online zetten!

raw food vegan recepten tomaten stoofpot

 

  • Stoofpotjes 

Ik vind het heerlijk, wanneer het koud wordt buiten, om ’s middags warm te eten. Een stoofpotje maken of opwarmen is dan ideaal! Maak gewoon 2x zoveel avond eten en schep dat wat je overhebt in een bakje voor de volgende dag. Verwarm je stoofpotje op werk of thuis, eet met wat salade of een stuk brood en geniet van je super-de-luxe lunch! Je kan hiermee eindeloos variëren wat dacht je bijvoorbeeld van deze 15 minuten zoete aardappel curry of een stoofpotje met pompoen?

  • Soep

Een warm soepje is altijd goed en maak je er een stevige maaltijdsoep van dan kan hij ook prima mee in een bakje naar werk (te waterig gaat lekken in je tas). Net zoals de stoofpot kan je hem de avond van tevoren maken. Geen zin om 2x hetzelfde te eten, voeg dan wat extra groenten toe voordat je hem als lunch eet. Mijn favoriete soepje van deze herfst is toch wel deze romige bloemkoolsoep!

  • Wraps

Wraps zijn echt ideaal als lunch, makkelijk om mee te nemen en een makkelijke manier om van al je restjes eten af te komen. Daarnaast hoef je ze niet op te warmen dus kan je ze ook prima meenemen naar werk wanneer je daar geen fornuis hebt. Vul je (volkoren) wrap met bladgroenten (spinazie, boerenkool), een lekkere dip (hummus of guacamole), groenten en eventueel verse kruiden.

  • Salades

Een salade is zo gemaakt en daarom een aanrader als lunch, zorg wel dat je een speciaal salade bakje hebt waarin je mee kan nemen. Wil je je lunch namelijk langer bewaren dan is het een idee om de dressing apart te bewaren, gooi je hem er meteen overheen dan worden je groenten zacht en zal het er niet lekkerder van gaan ruiken;). Heb je nog wat (gegrilde) groenten over van de vorige dag? Mix deze dan met sla en granen, meer heb je niet nodig want simpel kan zo lekker zijn! Opzoek naar inspiratie? Probeer dan eens deze salade met linzen en geroosterde pompoen.

  • Pannenkoeken

Pannenkoeken kan je op verschillende manieren maken, wij kennen natuurlijk de zoete variant maar wist je dat je een pannenkoek ook met hartige ingrediënten kan beleggen? Variëren wordt hierdoor zo makkelijk en nog leuker. Bovendien zijn pannenkoeken de dag erna bijna nog lekkerder!

Hartige pannenkoeken: Probeer bijvoorbeeld eens hummus en avocado of geroosterde pompoen met spinazie als topping!

Zoete pannenkoeken: Maak de avond van tevoren deze pannenkoeken en versier ze met vers fruit, kaneel en kokosbloesem suiker. Doe ze in een bakje en neem ze mee als lunch

7x vegan lunch raw food vegan recepten

  • Overnight oats of havermout

Makkelijk, snel en lekker? Dan kan je ook nog gaan voor de bekende overnight oats of good old havermout. Maak je havermout ’s ochtends en laat hem even afkoelen, schep het in een bakje en versier tijdens de lunch met vers fruit. Voedzaam, gezond en ontzettend lekker! Natuurlijk kunnen de overnight oats en havermout ook prima als tussendoortje!

KIJK VOOR MEER INSPIRATIE OP INSTAGRAM & FACEBOOK OF VOLG ONS OP SNAPCHAT ONDER BEAUTYBLENDS!

Trackbacks

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *